Tomáš VOPAŘIL – ODBORNÝ MASÉR / INSTRUKTOR FITNESS

Zásady životosprávy

nutrition-pro  úpravu látkové výměny, rekonvalescenci a hubnutí.

 

 

VYNECHAT:

–          všechna smažená jídla ,při přípravě kterých je možné přepálení tuku

(zatěžuje slinivku břišní).

–    hovězí maso a uzeniny.

–    mléko(čím více je průmyslem upraveno,tím je horší),čerstvé kozí mléko

může být v některých případech lékem.

–          kávu a čaj s mlékem(blokuje dvanáctník –  překyseluje jeho prostředí)

–          bílý cukr a všechny výrobky z něj.

–          sůl(kamennou).

–    bílou mouku a výrobky z ní.

 

OMEZIT:

–         vejce,sýry a mléčné výrobky(hlavně škodí když se jedí každý den – jogurty apod.).

–         alkohol,kávu,

–         velmi sladké ovoce (hlavně při všech plísňových projevech vnějších či vnitřních)

 

UPŘEDNOSTNIT:

     –    je třeba jíst aktuální čerstvou zeleninu(v zimě kořenovou).

–         rostlinné oleje(hlavně za studena lisované) a měkké margariny. Margarinu jen nezbytně nutné množství.Při smažení (pečení) na oleji přidat na špičku nože trochu sádla,které brání přepálení oleje. Je možné použít oleje, které vydrží velmi vysokou teplotu než se začnou přepalovat (palmový ,rýžový).

–         maso libové – zvěřina,ryby(nejlépe mořské),králík,  drůbež(nejlépe domácí).

–         vápník z mléka nahradit  zeleninou(je velkým omylem si myslet,že mléko dodává tělu vápník.Opak je pravdou: mléko vápník odbourává,protože jeho trávení je pro tělo velkou zátěží –  neutralizace bílkovin vede k negativní vápníkové bilanci).

–         acidofilní mléko nebo kefír se živnou flórou – přispívá ke zlepšení

prostředí jak v žaludku tak i ve střevech.

–         hodně zeleniny,ovoce,přednostně bez kyselin.Nejlépe lesní plody a

zeleninu s vit. A (rakytník,rajčata,zelená paprika,červené plody).

 

 

–         proso,pohanku,pšenici špaldu,avokádo,citróny,limetky,žluté grepy

(hlavně při plísňových projevech).

–         přírodní mořskou sůl(jen v nezbytném množství).

–         spíše zelený čaj a meltu.

–         mandle,lístkové a pekanové ořechy,sezamové,lněné a slunečnicové semínka.

 

ZPUSOB STRAVOVÁNÍ:

–         dělená strava (maso lze kombinovat s jinými živočišnými produkty,nebo se syrovou zeleninou.Přílohy se mohou také vzájemně kombinovat nebo se syrovou zeleninou).

–         nejíst najednou velké množství jídla(pomáhá,když se jí pomalu a zhluboka se u toho dýchá,aby měla informace o sytosti čas dostat se do hlavy).

–         JÍDLO UKONČIT V TOM NEJLEPŠÍM

–         nikdy nejíst pozdě večer(bílení lednice),ideální je nejíst už po páté hodině (začínají pracovat ledviny a neměli by být rušeny trávením).

–         před každým jídlem můžeme sníst kousíček syrové zeleniny.Lépe proběhne trávení.

 

 

  Terapie stravou a pohybem – prevence zdraví!